dijous, 14 de febrer del 2013

És aquesta una mirada d'amor?


Què veieu en aquest quadre? Una obra del pintor modernista català Santiago Rusiñol, una estampa de la burgesia catalana de principis de segle XIX, una dona tocant el piano i un home dret al seu costat... No veieu alguna cosa més? No, no em refereixo als detalls de l'escena, si no al que es deixa entreveure, a la subtilesa del moment, a la màgia que hi ha... a la mirada d'ell. La seva embadalida mirada, és per la romança que toca la dona? o és la mirada d'un enamorat? Hi ha potser un altre motiu pel qual tingui aquesta misteriosa mirada? Això és el que discutíem unes amigues i jo en visitar el MNAC i aturar-nos davant d'aquesta obra. I és que cada espectador posa en la realitat que observa, una mirada diferent.

4 comentaris:

  1. Potser la seva mirada va cap a qui la contempli...
    Gràcies pel comentari

    ResponElimina
  2. És una mirada ambigua, potser ambivalent, i, si no m'enganya la reproducció, té diferents plans d'observació, com si fos lleugerament estràbica. Jo hi veig fascinació, en la mirada, i en mi que admira l'art del pintor per reflectir-la tan subtilment.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, és una mica ambigua i potser és per això que em va agradar tant. Hi ha misteri i tot.
      Gràcies pel teu comentari, petons

      Elimina

Gràcies pel teu comentari!