dimarts, 5 de febrer del 2008

Carnaval Literari


Cada any em dic que em disfrassaré d’una temàtica molt concreta i cada any deixo de fer-ho. Com que avui és Dimarts de Carnaval i no he tingut l’oportunitat de portar aquesta idea a la pràctica, us la explico. De disfresses amb parella, se’n veuen moltes i molt diverses. Però, heu vist mai alguna parella de personatges literaris?. Algú que vagi disfressat de Sherlock Holmes i altra de Dr. Watson o de Tintin i el capità Hadock?. Potser aquests són més comuns, però, i altres parelles literàries ?. Per exemple: Elizabeth Bennet i Mr. Darcy? (Orgull i Prejudici, Jean Austen); Emma Bovary i Léon Dupuis (Madame Bovary, Gustave Flaubert); Maxim de Winter i la seva esposa (Rebecca, Daphne Du Maurier) ; Ebenezer Scrooge i els fantasmes (Conte de Nadal, Charles Dickens) ; Catherine i Heathcliff ( Cumbres borrascosas, Emily Brönte) ; Dorian Gray i Lord Henry Wotton ( El retrat de Dorian Gray, Oscar Wilde),....tot i que voleu dir que algú ens podria reconèixer ( a mi i a la meva parella) ?.
Per si un cas, em quedo amb els “tradicionals” i d’entre d’aquests, el Carnaval de Venècia, amb les seves màscares i vestits, molt més misteriosos i elegants que els que es veuen normalment.

4 comentaris:

  1. Doncs jo si que em vai disfressar, de San Fermin, tot blanc, amb la faixa vermella, el mocador al coll i la xapela...
    El carnaval es de les festes que més m'agraden, en se ben poc del que fan als altres llocs, però al meu poble, es la millor festa de l'any amb el permís de la Festa Major.
    Apa salut.

    ResponElimina
  2. Ho pots aprofitar pel 7 de juliol...

    ResponElimina
  3. A Reus tenim una tradició molt genuïna, que no es troba a penes a cap altre localitat: els fulls satírics clandestins. Adjunto el link a una pàgina on es recullen, i el del web on participo:

    http://cat.bloctum.com/elquioscdelcarnestoltes/

    http://guasa.ya.com/ElMerdaral/

    Salut!

    Eduard

    ResponElimina
  4. Està bé això dels barrufets...m'ho creia i tot!.
    Muntsapé

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari!