dimarts, 25 de setembre del 2007

Els "clics", tot un clàssic!

El dissabte vaig anar a la Fira Barnaclick (sí, sí, ja ho sé, un pla molt freaky, però hauríeu de veure la de gent que hi havia) i estava ple de nostàlgics, com jo, que rondàven els 30, amb els fills, nebots, amics, als quals havien transmès la seva passió pels clicks de Playmobil, per recordar aquells temps passats(i no tant passats, pel que vaig poder comprovar). Aquests ninotets de plàstic i de només 7.5 cm, inspirats en les figures humanes que dibuixen els nens i originaris d’Alemanya ( on fan unes joguines, en fusta entre d’altres, que trobo delicioses) de la firma GeobraBrandstätter, van captivar milers de nens i nenes a partir dels anys 70. Des de llavors, que no han parat de treure noves versions, fins a l’actualitat. Les seves cases i complements, es van renovant, a mida que passen els anys, adaptant-se a la vida moderna. Hi ha veritables fanàtics dels clicks, els hi afegeixen elements per tal que s’adeqüin a un determinat ambient. En aquesta pàgina, trobareu històries molt treballades, com una excursió al Llac Ness, un Cap d’Any de 1966 a Londres (d'on és la foto. Un altre clàssic el Twister...) i aventures de les noies Playboy , entre d’altres. En aquesta pàgina  i aquesta altra,  veureu com transformen els clics en personatges coneguts o de pel·licules.

4 comentaris:

  1. Vols dir només 7.5 cm?, jo els feia una mica més baixos.
    Però de totes maneres jo també i vaig jugar molt al clicks, quan era petit!
    Sas que han tret una colla castellera de clicks?
    Et passo una web interresant de clicks: http://playmobilmania.blogspot.com/

    ResponElimina
  2. És el que he llegit.L'acabo de comprovar i són 7 (potser els barrets els fan més "alts"...). Una colla castellera, què original!, tens alguna web on ho pugui veure?.Gràcies per la pàgina.

    ResponElimina
  3. Hola Lupe

    Gràcies per visitar el meu blog (i a Lo Marc per recomanar-lo).
    No existeix una caixa de clicks de castellers. Ooooooh, quina llàstima! Però si que hi ha gent que es dedica a customitzar els ninots existents (jo ara tinc entre mans crear El Equipo A...) i hi ha una noia que ha creat una colla castellera.
    Pots veure la foto a http://www.playclicks.com/playforos/index.php?action=dlattach;topic=16330.0;attach=83985;image
    És obra de l'Ana Trail, i es va poder veure el 15 i 16 de setembre en una altra fira de clicks feta a Barcelona, on també es va veure un muntatge amb més de 3200 clicks junts. ESPECTACULAR!
    Quan et cansis de col·leccionar clicks, si vols, a casa meva hi trobaran molt de "carinyu". ;)
    Fins aviat!

    ResponElimina
  4. Clicks & clacks:gràcies per la pàgina. Quina foto més maca.
    No vaig poder anar a la Fira de la que parles. Espero que la propera, sí.
    De moment no em canso dels cliks.Els hi he passat l'aficció als nebots,je, je
    Salutacions

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari!