dissabte, 1 de setembre del 2007

Què salvaríeu d'un incendi?

Estic segura que lo primer que haureu pensat és “la vida” o “ a mi mateixa i als que viuen amb mi”. Sí, sí. D’acord. Jo també ho faria. Jo també salvaria els meus éssers estimats, animals inclosos. Em refereixo a quelcom material. Suposem que la vostra casa s’incendia, i és igual que sigui un pis a la ciutat, un apartament a la platja, una torre a Puigcerdà o un loft reformat, i que el bomber (ara ja podria ser La bombera) us diu que teniu 5 minuts per a pujar a casa vostra i agafar allò a lo que tingueu més estima (per suposat, l’incendi encara no ha fet gaires destrosses). Us heu plantejat aquesta pregunta algun cop?. A mi se’m va ocórrer fa temps i de seguida vaig pensar què... I vaig reflexionar sobre el fet que estem massa enganxats a les coses, els hi donen un valor sentimental, més enllà del valor monetari. I seria bo que poguéssim viure sense tot això, que sí, són records, emocions, vivències, i necessitem tenir quelcom “físic” per a reviure allò emocional, sentimental, aquell instant,... Així doncs, què agafaríeu?.

4 comentaris:

  1. Cinc minuts és poc aparentment, però suficient per a donar prioritat a allò realment valuós.

    Jo crec que salvaria dues coses. Primer, la carpeta amb totes les meves titulacions les quals suposen tot el meu bagatge intel·lectual (i refer-les és un tràmit buricràtic interminable). I les fotos de la meva família: pare, mare (rip), germà i demés, que arrepleguen tot el bagatge sentimental que poseeixo.

    Per un moment he recordat l'escena del Frare Guillem de Baskerville a "El Nom de la Rosa", envoltat de llibres i flames a la biblioteca de 'abadia. Incapaç d'escollir els pocs llibres que podia dur-se a les mans, potser valorant més la mil·lenària cultura que aviat es transformaria en cendres, que la seva pròpia vida.

    Ben pensat, seria molt més dur. En el meu cas és una història vital fosilitzada en objectes inútils. En Fra Guillem veié morir segles de civilització...

    ResponElimina
  2. Documents, documents, tots els documents que pogués, no fos cas que després de l'incendi encara hagués de fer un peregrinatge per fer duplicats d'escriptures, diplomes, declaracions d'hisenda, carnets i tot paper que pogués trajinar.

    ResponElimina
  3. Manel, el teu bagatge intel·lectual romandria igual encara que no tinguessis el "títol", crec jo. No obstant, ja sabem com funciona la burocràcia...Vaig veure fa poc la pel·licula.Gràcies per contestar.

    ResponElimina
  4. Dersu, veig que tú també li dones importància al "paperam". Interessant.Sobretot en aquest país. Gràcies per contestar.

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari!