diumenge, 4 de novembre del 2007

Tintín o Astèrix? ColaCao o Nesquik?

De petits,( o ara de grans encara) què preferíeu llegir, Tintín o Astèrix?. I amb què us agradava la llet, amb ColaCao o amb Nesquik?. Doncs bé, jo tinc la teoria de que la gent que llegia (llegeix) Tintín (o si més no, era el seu favorit davant l’Astèrix) també preferia beure llet amb ColaCao i els que preferien l’Astèrix, amb Nesquik. De moment, a les persones a les que els hi he preguntat, han confirmat aquesta correlació. Jo he preferit més a Tintín i el ColaCao. Fa uns mesos, Canal 33, dintre del actes del centenari de Hergé, va emetre un documental sobre la vida d’Hergé , amb una entrevista que li van fer fa anys i on explicava, gairebé cada historieta, amb tota la simbologia que hi havia al darrera. Realment, res es “perquè sí”. Bé, només és una curiositat, desprès d’observar els hàbits de lectura de la gent. No us la preneu molt seriosament.

8 comentaris:

  1. Déu meu, és cert. Jo bevia Nesquik i i llegia Astèrix... Quin misteri, tu! Respecte al Nesquik jo no podia decidir, supose que era més barat que el Cola-Cao, per això del "caché". Ara, els dibuixos d'Astèrix molaven definitivament més. Tintin, amb això dels diàlegs en llatí i francès... casa més amb la lectura adulta. En fi, hi hauré de fer una ullada.

    ResponElimina
  2. ColaCao. Però pel que fa a Tintin o Asterix... Aqui no sabria que dir. Jo mels empassava tots dos.

    ResponElimina
  3. Doncs la veritat és que jo prefereia més Astèrix i el Cola Cao... Però ara de gran, hem hagut de cedir al Nesquick, som dos contra una, així que...

    ResponElimina
  4. De petit preferia a Asterix, sens dubte, i prenia Cola-cao. Després els meus gustos passaren cap a Tintín, i vaig passar a prendre la llet freda i sola. I ara torno a valorar els primers Asterixs, i m'he passat a la llet d'ametlles, també sola, quan no és temporada d'orxata.

    ResponElimina
  5. I els que llegíem Mortadelo i Filemón, com jo? A més, de petit prenia Nesquik (el comprava ma mare) i després Cola Cao (quan ja comprava jo). Bé, també vaig llegir una mica Tintín de molt petit... passant-me després a l'Astérix.

    Però sempre he sigut de M&F, sobretot de l'etapa de Bruguera (fins 1986). L'actual m'agrada molt poc, i no per la meva edat sinó pels temes, més oportunistes i locals. Els àlbums antics eren més "universals" (la censura ajudava a exprémer el cervell i les idees).

    ResponElimina
  6. Moltes gràcies a tots per la vostra col·laboració en...derrotar la meva teoria!. Bé, llegeixo respostes amb una mica de tot: Josep, veig que tu passes a engrossar el llistat dels que sí. Dan: t'has de decantar!!. Carme: veig que tenir nens obliga a cedir en aquestes qüestions. Dersu: a mi també magrada la llet d'ametlles i l'orxata i Manel:fer una correlació entre els altres "tebeos" em portaria un blog sencer, però bona observació. A vegades recupero els tebeos d'abans i els diàlegs són d'una ingenuitat que tant de bó existís ara.

    ResponElimina
  7. El Nesquik es desfeia abans,tambè amb la llet freda.

    ResponElimina
  8. Anònim; em continua agradant més el Colacao. Els meus germans i jo, jugàvem a fer el "faquir". Potser un dia ho explico.
    Salutacions

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari!