dilluns, 2 de juliol del 2007

Pilarín Bayés

El dissabte vaig tenir el plaer de conèixer a la Pilarín Bayés, una de les meves “heroïnes” de la infantesa. Potser a alguns ni us sona el nom i d’altres haureu somrigut recordant els seus dibuixos, plens de detalls, alegres i molt significatius per a allò què vol expressar. Doncs bé, la Pilarín Bayés és una il·lustradora, nascuda a Vic l’any 1941, i que ha fet treballs en tot tipus de formats: llibres, postals, cartells, recordatoris, fulletons, auques, jocs, punts de llibre, etc. Potser us sona el llibre “El zoo d’en Pitus”, d’obligada lectura, almenys en la meva època i que em va encantar. Doncs ella va fer les il·lustracions. Haig de dir que és una dona encantadora, molt propera i que va accedir amb molt de grat, a signar-me uns contes que tenia pels meus nebots (va tenir la amabilitat de dedica’ls-hi, un a un) i un pòster del barri on visc, que vaig demanar fa uns anys, a l’Ajuntament en veure’l penjat a la paret. En aquest, va dibuixar un personatge o un objecte pel qual es podia identificar el carrer o la plaça del barri, i és molt divertit veure com ho va fer i la seva capacitat de síntesi en un sol traç. Li vaig explicar que vaig aprendre a llegir en català, una mica amb ella, ja que els llibres de lectura que teníem al col·legi, estaven plens dels seus dibuixos i que, ara que tinc tants nebots, també els intento aficionar a aquests, doncs trobo que són molt tendres i molt propers. I dibuixa com ningú, tot el tema de les tradicions catalanes i les festes populars: els gegants, els sardanistes, Nadal, etc. Així que, si voleu contes pels nens, amb dibuixos divertits, macos i plens de detallets, pregunteu pels llibres de la Pilarín Bayés. Entre d’altres, podreu trobar una col·lecció que es diu “Petita història de...” (Editorial Mediterrània)., llibres de la editorial La Galera, Editorial Eumo, i un llarguíssim etcétera, que podeu trobar a la seva pàgina web. No us deceberen.

2 comentaris:

  1. Quan jo era petit, la Pilarín Bayés ho ilustrava tot, tot, tot.

    ResponElimina
  2. Si, jo també tinc aquests records...
    Salutacions

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari!