dissabte, 26 de gener del 2013

Busco parella

Busco parella. En sentit literal. I un altre tipus de parella, parella de disfressa. D'alguna cosa molt concreta, d'una determinada temàtica. Fa anys que ho vaig dient "Aquest any per carnaval em vull disfressar d'això" i mai ho aconsegueixo. Tampoc és que m'agradi especialment carnaval, tot sigui dit. Però la idea de pensar en els personatges i la caracterització, em sedueixen com a procés creatiu. Em ronda pel cap agafar a personatges literaris, però no els clàssics que pogués reconèixer tothom. Alguns més desconeguts, intensos, profunds. Aquells que només qui hagi llegit molt i variat, pogués identificar (i aquí entraria en joc la meva capacitat per aconseguir-ho, és clar). Què tal madame Bovary i Rodolphe? Sé que no seria fàcil, encara que precisament per aquest motiu, el repte és més gran. D'altra banda, personatges de quadres, aquests que tantes vegades he vist i estudiat o els que d'un sol cop d'ull, m'han seduït. O 'El matrimoni Arnolfini' de Jan Van Eyck? És un quadre ple de simbologia, on cada detall parla de l'època, el moment i la situació socioeconòmica de la parella. Us els imagineu per Barcelona?

4 comentaris:

  1. Brillants idees. Jo fa anys que no em disfresso. Abans solíem fer uns bons muntatges en grup, amb l'edició d'un full satíric -que és un ús molt típic del Carnaval de Reus-, però sembla que hem perdut pistonada. Enguany, però, coincideix amb un doble aniversari assenyalat d'amics de la colla i ho celebrarem com cal!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Espero que gaudiu molt de la festa i gràcies per tornar Eduard.

      Elimina

Gràcies pel teu comentari!